Piinailussa edetään päivissä 6. Nyt minulla on ne Lugesteronit käytössä, joten saattaa olla niin, että vuoto alkaa vasta siellä 14 päivän tienoilla. Lugeja olen käyttänyt nyt 4 päivää enkä ole niistä vielä huomannut mitään sivuoireita.  Silti olen henkisestä valmistautunut että dpo 9 tai dpo 10 se taas alkaa. Olen yrittänyt olla toiveikas ja olla kuuntelematta liikaa kehoa. Silti koko ajan kuulostelen alavatsakipuja ja muita. Niitä on ollut paljon, mutta lienee enemmänkin suoliston ongelmia tai jotain. Tuskin se on mitään muuta. Toivon tietysti kovasti, että tästä tärppäisi, mutta yritän valmistella itseäni myös pettymykseen. Tiedän, että toiveikkuudella on positiivisia vaikutuksia kehoon, joten siksi koitan olla valoisa.

Lapsettomuus tuntuu jotenkin nyt epäreilummalta kuin aikaisemmin. Olen ärsyyntynyt siihen, ettei meillä ole mahdollisuutta sellaiseen hoidottomaan lapseen tai yllätykseen. Vielä enemmän ärsyttää ihmiset, jotka sanovat, että onhan teillä mahdollisuus. Miten voi olla vaikea ymmärtää, että jos siittiöitä tekevä alue puuttuu kokonaan niin silloin siittiöitä ei tule yhtään? Itse olen lukenut genetiikkaa, joten tälllaiset geenialue-säätelyjutut on helppo käsittää. Mutta olen käyttänyt esimerkkiä siitä, että ompelijalta puuttuu valikoimistaan kokonaan punainen lanka niin silloin punaisia sukkia ei tule. Ehkä se sitten on niin hankala ymmärtää ja pitäisi olla kärsivällisempi tällaisille lausahduksille.

Vielä viikko aikaa miettiä mitä tehdään IVF-hoidon suhteen ja lähdetäänkö niihin hoitoihin lainarahalla vai ei....