Seuraavaksi tiedossa on suunnittelukäynti lapsettomuuslääkärille. Jännää ja kivaa (ainakin kuvittelen niin). Jokin menee taas eteenpäin. Käynti on 12.11. joten siihen on aikaa nyt vajaa kaksi viikkoa. Minua jännittää. EHKÄ NYT saan taas tietää lisää. Miehen lääkärikäynnillä puhuttiin jo pakollisesta psykologin tapaamisesta. Olen kiinnostunut nyt todella paljon luovutettujen siittiöiden käytännöistä. Suomalaista? Tanskalaista? Mitä maksaa? Joutuuko odottamaan kauan? Löytyykö miehen piirteillä olevaa helposti? Tehdäänkö inseminaatio luonnolliseen kiertoon, vaikka minulla on epäsäännölliset kuukautiset ja PCO? Itselläni kuukautisetkin sitten tulivat, kaksi tyylikästä kuukautta myöhässä. Oikeastaan niiden myöhästyminen ei ollut niin tuskaista kun ennen kuin siittiöttömyys tuli ilmi. Tällä hetkellä ei ole tuskaa siitä, että alkaisi nyt niin päästäisiin yrittämään seuraavassa kierrossa.

Muussa elämässä menee miten menee. Ulkona sataa ja on harmaata, mutta miele on kuitenkin yllättävän korkealla. Puhuin miehelleni unissani (on hyvin tavallista minulle) ja kysyin "mietin 3D-tulostimet toimivat, voiko ihmisen laittaa 3D-tulostimeen". Niin minä unissani mietin ja mietin. Jos sellaisen vauvan voisi tulostaa meille. Tässä oikeassa maailmassa sitä ei voi. Unimaailmassa käyn neuvolassa vatsan kanssa, olen synnyttänyt orvokin, koiran, pahvilaatikon jne. Koskaan en unissani kuitenkaan synnytä vauvaa. Ehkä se on liian pelottavaa uneksiakaan siitä, jos sitä ei kuitenkaan koskaan tapahdu. Olen miettinyt otanko lapsettomuuden liian raskaasti. Olen selviytynyt ja toipunut raiskauksesta. Lapsettomuuden ei pitäisi olla mahdoton ajatus sopeutua. Mutta ehkä koko toipumisaikani mietin, että joskus ehkä tapaan elämäni prinssin, miehen joka ei satuta minua. Ja sitten saan lapsiakin. No kun se tavallaan romahti siinä mielessä, ettei helppoa tule olemaan niin asia onkin tuntunut yllättävän hankalalta. Vaikka vaikeammastakin on selvitty ja tästäkin varmasti selvitään.

Viikonloppuna on pyhäinpäivä. Ajattelin olla rauhassa kotona, lueskelle kirjaa, jättää työasiat töihin ja vain nautiskella elämästä, pimeydestä, kynttilöistä, kissasta ja miehestä. Nauttia tästä nyt kun siitä voi vielä näin nauttia.