Olen ihminen, jollaiseksi en halunnut muuttua. Ehkä monilla meistä on niitä Facebook-kavereita, jotka on tuntenut 10 vuotta sitten ja ollut enemmän tai vähemmän tekemisissä. Ollaan kaverilistalla, mutta ei olla nähty pitkiin aikoihin. Minullakin on heitä, yksi lukioaikainen tuttu harrastuspiireistä. Olen selvillä hänen elämäntilanteestaan päivitysten perusteella ja tiedän, että hän on valmistunut ja mennyt naimisiin samoihin aikoihin kuin minäkin.

Kävelin marketissa etsien leipäosastoa. Vastaani kävelee nainen ja mies. Huomaan, että nainen katsoi minua hetken normaalia kauemmin, niin että minä kiinnitin häneen enemmän huomiota kuin tavalliseen vastaantulijaan. Joten minä katsoin häntä ja kahdessa sekunnissa tunnistin hänet. 10 vuoden takaa tuttu, ollaan nykyään "kavereita" vaan Facebookissa. Olin jo pysähtymässä vaihtamaan pari sanaa kuulumisia, pitkästä aikaa. Kunnes näin sen mahan. Ison mahan. Meillä on lähes sama hääpäivä runsaan vuoden takaa ja nyt jo sillä on sellainen maha. En pystynyt pysähtymään vaan jatkoin matkaa eteenpäin, niinkuin en olisi tunnistanut häntä. Ja häpeän. Tällainenkö minusta on tullut? Katkera. Päälimmäinen tunne on häpeä. En halunnut tulla tällaiseksi. En vain halunnut. Mutta olen silti.

Se siitä ja muihin asioihin. Kelan lääkekatto meni rikki eilen. Ylitin sen 35 eurolla kun hain valmiiksi Orgalutranin. Hain sen tarkoituksella jo nyt, jotta lääkekatto menisi rikki, ehtisin saada siitä tiedon ja hakea kaikki tarvittavat Puregenit hintaan 1,5 e sitten kun FSH-pistokset alkavat. Hienoa. Kuukautisia odotan. Nyt on kp 27 ja odotan, että ne kuukautiset jo alkaisivat. Epäsäännöllisellä kiertohistoriallani ne voivat alkaa huomenna tai kahden viikon päästä. Kun ovulaatiotestausta ei ole niin mitään tietoa ei ole. Ainoastaan, että vajaa viikko sitten ei ollut johtofollia ja limakalvo oli 9 mm. Sillä perusteella voisi olla vuoto ihan tulossakin. Yritän koko ajan laskea mihin ajankohtaan punktio nyt osuisi, mutta oikeasti se on nyt täysin turhaa näillä tiedoilla. Oikeasti tiedän, vain ettei se ole seuraavan 11 päivän sisällä. Ei auta kuin odottaa.