Keskustelua eiliseltä illalta:

Kyllä se kai on negatiivinen. Kai? On se. Ihan negatiivinen. Vai mikä toi ihan ältsin himmeä viiva on? On se silti negatiivinen. Vai onko? En mä ymmärrä, olen tehnyt vaan kolme raskaustestiä elämäni aikana eikä niissä tollaista näkynyt. Mitä tää tarkoittaa? Tässä näkyy vieressä tällainen toinen himmeä viiva kyllä. Mä katoin googlesta, että ne on jotain mitä kutsutaan viivanpaikoiksi? Täällä sanotaan jotain haamusta. Oikea positiivinen on ihan selkeä. Ostitko vaan yhden testin? Miksi vaan yhden? Pitäiskö hakea toinen? Ei. Kyllä. Ei. Kyllä.

...Käydään apteekissa hakemassa toinen testi, erimerkkinen, eihän tässä hermot kestä....

No tää on ainakin oikeasti negatiivinen eikä siinä ole mitään tollaista himmeää viivaa? Joo ei ole. En mä näe mitään. Entä jos mä haen taskulampun? No kai sen nyt pitäisi silmällä pystyä nähdä vai mitä salatiedettä tää raskaustestin teko oikein on??!?!?!? Tässä paketissa sanotaan, että 99 % luotettava päivää ennen kuukautisten alkamispäivää. Eli se on negatiivinen. Negatiivinen. Mut entä jos tää on viallinen? Ei se ole, tulos on negatiivinen. Ei me olla raskaana. Vieläkään. Taaskaan. Ollaanko koskaan. Miksi ostettiin vaan yksi testi lisää? Pitäiskö hakea kolmas. EI. Se on negatiivinen. Entä jos se ei vielä näy? Kyllä sen pitäisi näkyä.

Itkua. Puretaan testit säpäleiksi ja etsitään vinkkejä viallisuudesta. Ei, kyllä se on negatiivinen. Negatiivinen. Jossain vaiheessa mieheni kaivaa sitä taskulamppua esiin ja hetken naurattaa. Taas negatiivinen. Ei naurata enää. IVF odottaa meitä. Itkua ENEMMÄN. Nukkumaan. Lupaan tehdä uuden testin perjantaina jos vuotoa ei näy. Noin niinkuin muodon vuoksi.

Tänään dpo 14, ei vuotoa, Luget venyttää. Tuntuu tyhjältä ja väsyneeltä. Taas negatiivinen. Mä kun niin toivoin.